Frankie Villager
Naamontwikkeling - Merkconcept - Baseline - Webcopy
Frankie Villager, dat is ‘m!!!”
Ik voelde het en vooral owner Shannen Smets was helemaal verkocht. Ze kon eindelijk met haar naam en merkboodschap onder woorden brengen wat ze in de wereld wou zetten: a friendly neighbourhood communication partner. Met ‘it takes a village to raise a brand’ benadrukt Frankie Villager hoe belangrijk het is om een communicatiepartner te hebben. Een village vol sterke freelancers.
Het was een droom om voor zo'n klant een merknaam, merkconcept en baseline te bedenken en vervolgens ook webcopy te schrijven. Keer op keer trekken we het verhaal door.
Het resultaat
Wat zegt de klant?
“Het kind heeft een naam."
"Charline werkte na de workshop, waarin ze op zoek gaat naar je waarden, missie en visie, mijn merkconcept uit. Er waren meerdere die me aanspraken, maar we kozen voor 'The Village', de dorpskern als veilige omgeving. Dit verhaal vertelt exact mijn missie en visie."
"Hieruit volgden enkele voorstellen van merknamen. Eentje bleef hangen ... Frankie Villager."
"Het is een neutrale persona, toegankelijk, bekt lekker en ook om de volgende strategische redenen interessant: nog beschikbaar als URL en op sociale media en kan uiteindelijk groeien tot ‘Frankie’."
Shannen Smets - Boss Frankie Villager