In 2016 vroeg Blokker aan Sarah Jessica Parker of ze de hoofdrol wou spelen in hun reclamespot. ‘Off course! Show me the money’, had vast en zeker één van de antwoorden kunnen zijn. Maar als uitvoerend reclamebureau of marketingverantwoordelijke denk je beter twee keer na voor je een bekend gezicht in je tv-spot laat shinen.
Fancy stuff
Terwijl Blokker dacht dat Sarah het uitstekend zou doen voor hun verkoopscijfers, dachten de klanten daar anders over. Carrie Bradshaw werd geassocieerd met dure merken en luxueuze producten. Mensen gingen ervan uit dat Blokker zijn prijzen verhoogde. Een (misschien niet rechtstreeks) gevolg? Minder verkoop.
Geloofwaardigheid
Wanneer valt reclame minder op? Als het geloofwaardig is. Een klein kind dat blijft zeuren tot de fles Dreft op is om een raket te maken, is NIET geloofwaardig. Alsof kinderen nu nog echt raketten maken?! Satellieten en ruimtevaarders in space op hun tablet of Playstation zijn overtuigend.
Zorg er dus altijd voor dat de persoon die jouw product moet verkopen altijd overtuigend overkomt. Jean-Marie Pfaff met reclame op zijn kraag zit in ons hoofd ingeprent. Het lijkt vanzelfsprekend. Ook George Clooney met zijn ‘Nespresso, what else?’ lijkt een match made in heaven. Carry Bradshaw die poffertjes bakt, kuist met een mopper, een paprika in brunoise snijdt? Gelooft niemand of wekt een verkeerde perceptie op.
Goed concept met goede copy
Bezint eer ge begint. Dat kunnen we wel stellen. Niet alleen moet je concept dus goed zitten, ook de uitwerking is heel belangrijk. En zorg dat je je doelgroep niet uit het oog verliest. De juiste copy, de perfecte sfeer, de geschikte personen vinden voor je commercial doen wonderen. En wat nog? Een goeie copywriter die zich altijd kan inleven in het beoogde publiek. Guess what? Like me! Dus heb je hulp nodig bij het copywriten en het zoeken van een passend concept? Contacteer me dan gerust. Ik help je graag op weg.
Comments