top of page

5x inspiratie om je boodschap anders te verwoorden

Bijgewerkt op: 3 okt 2023


Zoek je soms ook naar andere manieren om je boodschap te vertellen? Doe het dan met een creatief concept. Dat is niet meer dan een verhaal waarmee je je toekomstige klant aanspreekt. In copy-termen zeggen we daar campagne copy tegen, maar dat is bijzaak. De hoofdzaak is dat je op een creatieve manier iets vertelt. Waarom dat belangrijk is? Ten eerste val je zo niet altijd in herhaling met je boodschap. En ten tweede zal je ideale klant meer emotie voelen, zich herkennen én een diepere band opbouwen met je merk. Ze blijven dus aan jouw lippen hangen. En dat is wat we willen als merk.


Lees hieronder verder en ontdek de creatieve campagnes. Klaar voor 5x inspiratie?


1. StrangleLove - Flavours worth fighting for


Je kan letterlijk schrijven: 'Onze smaak is de lekkerste' of je kan het met wat creativiteit anders omschrijven: 'Flavours worth fighting for'. Zegt alles niet? Let ook op andere copy: 'Have a sip at www...' of 'We put our money where your mouth is'. Alles klopt.



2. McDonald - Get full charged


Hoe leg je de link tussen eten én een app downloaden? McDonald doe het met 'Get fully charged'. Download de app voor meer voordelen én laad je helemaal op met hun lekkernijen.




3. Accent - Unsuck work


Ja, werk suckt soms eens. Op dit feit speelt Accent Jobs in. Ze vinden voor jou een job die niet suckt.


"Werk is fantastisch. Maar eerlijk, er zijn ook dingen aan werk die sucken. Daarom wil Accent jouw job en de hele jobmarkt unsucken."




4. CPB London - Imagine ...


Denk eens aan een CEO ... Is het een man?


Met deze campagne legt agency CPB London de aandacht bij genderongelijkheid. Dat was naar aanleiding van een nationale studie waarin blijkt dat 39% van de lagere school kinderen denkt dat je de vrouw moet zorgen voor de kinderen en het huishouden terwijl de mannen gaan werken.


Door verschillende stellingen in de campagne wil CPB de aandacht leggen op die gender-vooroordelen. Dat is de kernboodschap ... Alleen verwoorden ze het anders.




5. IKEA - Slaappil



"Wat is het summum van goed slapen? Een slaappil. Wat als ons product nu eens hetzelfde effect zou geven zonder een pil te nemen?" Dit was waarschijnlijk het gedachteproces van het IKEA-marketingteam.


Met hun kussens slaap je als een roosje. Dit vertellen ze. Alleen zeggen ze het anders.





Het is aan jou


Ben jij ook klaar met jouw boodschap altijd op dezelfde manier te verwoorden? Ga aan de slag en maak er een creatief verhaal van. You can do it. En als het niet lukt, is Copyne er ook nog.




56 weergaven0 opmerkingen

Gerelateerde posts

Alles weergeven

Comments


bottom of page